אם אתה רוצה להיות אזרח פורטוגל, אתה יכול בקלות להגיש בקשה לדרכון פורטוגלי. כל שעליך לעשות הוא למלא כמה דרישות פשוטות. בנוסף לדרכון הפורטוגלי שלך, תצטרך לספק עותקים של תעודת הלידה שלך, נישואים או גירושין, ואת התעודות של ההורים שלך. לאחר מכן, תצטרך לספק מכתב המלצה מהקהילה היהודית הפורטוגלית. התהליך כולו צריך לקחת כחודש וחצי.

אם אתה אזרח פורטוגלי או תושב קבע, אתה יכול להגיש בקשה לאזרחות בפורטוגל. כדי לעמוד בדרישות, בטח חיית בפורטוגל במשך שש שנים. לחלופין, אתה יכול לקבל אזרחות אם נולדת וגדל בפורטוגל או אם אתה נשוי באופן חוקי לאזרח פורטוגלי במשך שלוש שנים. מלבד דרישות ההתמחות, עליך גם לעבור בדיקת שפה פורטוגלית ולעבור בדיקת רקע. לא משנה מה הסיבות שלך, אתה צריך לשקול להגיש בקשה לדרכון או אזרחות פורטוגלית.

בנוסף לחיים בפורטוגל, אתה יכול להגיש בקשה לדרכון פורטוגלי אם אתה יהודי. הממשלה הפורטוגלית מכירה בקהילות היהודיות ברחבי העולם. הקהילה הפורטוגלית מכירה במורשת זו בכך שהיא מכירה בכך שיהודי ספרד חיים במדינות שהיו חלק מהאימפריה העות 'מאנית. הסימן העיקרי של הזהות היהודית הספרדית הוא שפת הלאדינו, סוג של ספרדית המדוברת על ידי הקהילה היהודית באימפריה העות 'מאנית. שפה זו ניתנת להוכחה באמצעות מסמכים כתובים והקלטות.

אם נולדת בפורטוגל, אולי הוריך התגוררו בפורטוגל לפחות חמש שנים לפני שנולדת. אם הסבים או ההורים שלך נולדו בפורטוגל, אתה יכול לקבל אזרחותם אם הם היו בחיים. תזדקק לתעודות לידה ונישואים כהוכחה לשושלת. חשוב לציין שחשוב שתהיה הוכחה למוצא יהודי פורטוגלי או ספרדי כדי להשיג דרכון פורטוגלי.

אם אתה רוצה להשיג דרכון פורטוגלי, אתה צריך לקבוע פגישה. דרכונים פורטוגלים באים בצורת ספרון ואורכם 32 עמודים. הם מכילים את שמו המלא של המועמד, גובה, תאריך לידה, מין, תמונה, טביעות אצבעות, חתימה, ומידע אישי אחר. אתה גם צריך לספק את החתימה שלך, כי אתה לא יכול לבקש דרכון פורטוגלי באמצעות ייפוי כוח.

פורטוגל גם מנפיקה דרכון אלקטרוני, הידוע כדרכון אלקטרוני. מסמך זה מכיל מידע ביוגרפי המודפס בדרכון וכן גרסה דיגיטלית של תמונה המתאימה לזיהוי פנים דיגיטלי.

בקשתו של בן הזוג להגיש בקשה לדרכון פורטוגלי רושמת אוטומטית את ילדיו של בן הזוג. ילדים קטנים חייבים להגיש תעודת לידה עם פרטי אפוסטיל ודרכון. לאחר מכן, על הילד להראות שיש לו קשר כלשהו לפורטוגל, בין אם באמצעות תמונות שצולמו בעת שביקר או התגורר בפורטוגל, ובין אם היה חלק מארגון פורטוגלי או דובר פורטוגלית. תהליך התאזרחות לוקח כשנה וחצי.

אתה יכול לקבל דרכון פורטוגלי בפורטוגל או בחו"ל, תלוי במיקום שלך. בפורטוגל ניתן להנפיק דרכונים תוך ארבעה ימים לאחר הגשת תעודת לידה. עלות דרכון פורטוגלי תלויה בשיטת המסירה ובאזור. אתה יכול לשלם במזומן, בכרטיס אשראי, או בכרטיס חיוב. דמי הממשלה עבור הליך הבקשה הם 153 אירו, בעוד הדרכון בפועל יכול לקחת עד 30 ימים. זמן משלוח רגיל יהיה חמישה ימים, בעוד דרכון שנשלח בדואר אוויר יכול לקחת עד חודש.

אם אתה מעוניין להיות אזרח פורטוגל, לא ניתן לזלזל ביתרונות של להיות אזרח המדינה. פורטוגל חברה באיחוד האירופי, ומחזיקי הדרכונים שלה נהנים מנסיעה ללא ויזה ל-178 מדינות. מיקומה הגיאוגרפי של פורטוגל הופך אותה גם לבחירה מצוינת עבור מי שרוצים לנסוע בחופשיות, והיא גם מעניקה להם גישה למדינות רבות אחרות. קרבתו לספרד ולאוקיינוס האטלנטי הצפוני היא הטבה גדולה נוספת.

אזרחי פורטוגל יכולים להגיש בקשה לדרכון פורטוגלי, שמוכר כאחד החזקים בעולם. היא מאפשרת לאנשים לנסוע ללא ויזה ליותר מ-180 מדינות, כולל האזור הכלכלי האירופי. הדרכון גם גמיש ויכול להיות אזרחות כפולה אם קודם החזקת באזרחות במקום אחר. תוכל לשמור על הדרכון הנוכחי שלך בזמן נסיעה למדינות אחרות עם האזרחות הפורטוגלית החדשה שלך. זה חיוני לבדוק את התקנות של המדינה המקורית שלך לפני הגשת בקשה לדרכון בפורטוגל.

פרטים נוספים: https://portpassclub.com/