מהם שירותי PMO והאם הם שווים את הכסף?

מהם שירותי PMO? מה התפקיד של PMO? האם הם שווים את הכסף? הנה כמה סיבות לכך שהחברה שלך זקוקה ל- PMO. בנוסף להקלת תקשורת ושיתוף פעולה, PMO ממלא גם את תפקיד המנטור. ארגונים אלה יעזרו לכם למצוא תוכנה מומחית ומצבי אב -טיפוס ויכולים לפעול כמגיב הראשון שלכם אם יש בעיה. בואו נסתכל על כמה מהיתרונות של שימוש ב- PMO.

מהם שירותי PMO?

ארגוני ניהול פרויקטים יכולים לעזור לך לנהל פרויקטים ולשפר את הביצועים. הם קולעים פרויקטים על פי קריטריונים מוגדרים מראש, בוחרים את היוזמות הטובות ביותר ומייעצים להנהלה בכירה ומנהיגים ברמת C עליהם יוזמות הן הטובות ביותר. PMOS גם עוקב אחר סיכונים הקשורים לפרויקט, כולל סיכונים למוניטין של החברה ועובדים, בעיות ציות וחשיפה שלילית. לאחר שדירגו פרויקט, הם מפתחים תוכנית הפחתה לפרויקטים 'מסוכנים' עתידיים.

ישנם מספר יתרונות למיקור חוץ של ה- PMO שלך. זה יכול לשפר את היעילות התפעולית ולהקטין את העלויות. מכיוון שלספק מיקור חוץ יש מומחיות וניסיון בפרויקט, הוא יכול להתמקד במשימה העומדת בפניך ולבנות מסגרת גמישה שתביא לתוצאות צפויות במהירות. יתר על כן, רכישת כישרונות היא אתגר מתמיד עבור מרבית PMOs, ולכן מיקור חוץ עוזר לך להפחית את הסיכון הזה. PMO יכול לעזור לארגון שלך לשפר את התפוקה שלו, להפחית את עלויותיו ולשפר את איכות הפרויקט שלך.

משרד לניהול פרויקטים הוא מרכז מרכזי לפרויקטים. זה נועד ליצור יעילות בתוך הארגון על ידי הגדרת סטנדרטים. חשוב על זה כעמלה רגולטורית לניהול פרויקטים. היא מפתחת מדדים למדידת ביצועי הפרויקט ולהבטיח כי פרויקטים עומדים ביעדי החברה. יעדיה הם תכנון ובחירה אסטרטגיים, הקמת מדדים להצלחת פרויקטים, וייעוץ לניהול ביחס לתועלת עלות של הפרויקטים. שירותי pmo מספקים נקודת קשר אחת לכל הפרויקטים בארגון.

אילו שירותים צריך PMO לספק?

כדי להצליח, PMOs חייבים להבין את עצמם כספקי שירותים שצריך להתאים לצמיתות לצרכי לקוחותיהם. זהו תהליך מורכב, שכן צרכי הלקוח משתנים ללא הרף בגלל החלטות אסטרטגיות ותרחישים עסקיים. PMOs שאינם עומדים בציפיות של לקוחותיהם ימצאו את עצמם מאבדים במהירות את תמיכתם. אז אילו שירותים צריך PMO לספק? להלן כמה טיפים כלליים:

מידע: PMO צריך לשמש כמקור האמת היחיד עבור כל מידע הפרויקט. כל המידע הרלוונטי והמובן בקלות צריך לספק על ידי ה- PMO. זה אמור להקל על שיתוף הידע כדי להבטיח שצוות הפרויקט לא יצטרך לחזור על אותן טעויות. מתן שיעורים שנלמדו ותבניות הוא שירות נוסף המסופק על ידי PMO. ה- PMO אמור לספק גם תמיכה למסירה, כגון אימון ובטחת איכות.

דיווח על ניהול פרויקטים: PMOs צריכים להפיק דוחות ולוחות מחוונים כדי למדוד את ערך ניהול הפרויקטים. עליהם להבטיח שהעובדים עובדים על פרויקטים הניתנים לחיוב והם כל הזמן חוזים ניצול משאבים. רשימת לוח הזמנים של פרויקט המאסטר (MPSL) היא אחת מדוחות ה- PMO החשובים ביותר ומאפשרת פעילויות מרכז PMO. בנוסף לדוחות סטטוס הפרויקט, PMO צריך גם ליצור לוחות מחוונים ומדדים אחרים למדידת ניהול פרויקטים ומסירים.

מה התפקיד של PMO?

בהקשר של ניהול פרויקטים, תפקיד ה- PMO הוא לייעל תהליכים, לשפר את התקשורת בין חברי הצוות ולנהל משאבים. ה- PMO משמש גם כמגיב ראשון לאסונות, כמו מחסור במשאבים ועיכובים בלתי צפויים. בנוסף, ה- PMO יכול לספק תיעוד, תבניות ותוכניות פרויקט כדי לעזור לצוותים להשיג את יעדיהם. ומכיוון של- PMO יש מסד נתונים מרכזי, הוא יכול להבטיח שכל המידע נגיש לכל בעלי העניין.

בארגון טיפוסי, PMO מנהל פרויקטים ומספק תמיכה בחונכות למנהלי פרויקטים. היא גם מייצרת ומאספת נתוני פרויקטים רלוונטיים ודוחות לבדיקת ניהול. ה- PMO משמש כגשר בין מקבלי החלטות אסטרטגיות לצוותים מבצעיים, ומעביר מידע לצוותי ניהול הפרויקטים. ה- PMO משמש נקודת קשר יחידה למנהלי פרויקטים ומאפשר לצוותי פרויקטים לעבוד על פרויקטים המועילים לחברה כולה.

משרד לניהול פרויקטים מורכב מאנשים עם מיומנויות שונות. זה עשוי לכלול רכזים, מנהלים, אנליסטים נתונים, מומחי תוכנה, מאמנים ומאמנים. בנוסף, זה עשוי לכלול כמה מנהלי פרויקטים המדווחים ישירות ל- PMO, אך ככל הנראה זה יגדל ככל שתפקוד ה- PMO יתבגר. לאחר שמנהלי פרויקטים רבים יותר מדווחים ל- PMO יסייע לתקנן את התהליכים של ה- PMO ולהטמיע כלים.