ניהול סיכונים בפרויקט בניה הוא תהליך הכרה והערכת סכנות פוטנציאליות. מטרתה לעזור לעסקים למזער את חשיפתם לסכנות, לעזור להם להישאר מחוץ לתקלות יקרות.

עבור תוכניות לניהול סיכונים מיטבי, הן צריכות להיות הוליסטיות ולהעריך כל העת לצורך היעילות. לרוע המזל, חלק מהמומחים מזהירים כי גישות מסורתיות נוטות להיות תגוביות ולא יוזמות.

האם אנו יכולים להסתכן בזיהוי?

זיהוי סיכונים הוא תהליך של זיהוי ותיאור סכנות פוטנציאליות. לאחר מכן יש לרשום ולתחזק רשימה זו בפנקס סיכונים רשמי לצורך התייחסות קלה.

ניתן להשיג זיהוי סיכונים באמצעות טכניקות שונות, כמו סיעור מוחות וראיונות מובנים. שיטות אלה מאפשרות זיהוי סיכונים מנקודות מבט של גורמים שונים, כמו מנהלי פרויקטים ומנהלים בכירים.

שיטה נוספת לגילוי סיכון היא באמצעות ניתוח סיבת שורש, הבוחנת את כל הגורמים האפשריים לבעיה. לאחר מכן ניתן לזהות ולטפל בסוגיות החמורות ביותר.

מהי הערכת סיכונים?

הערכת סיכונים היא תהליך הכרה במפגעים והערכת חומרתם הפוטנציאלית של ההשפעה והסבירות שלהם. זה עוזר לעסקים להכיר ולשלוט באיומים פוטנציאליים שעלולים להשפיע לרעה על פעילותם.

יש לבצע הערכות סיכונים לפני הצגת תהליכים חדשים או ביצוע שינויים משמעותיים בקיימים ומכונות. הם נחוצים גם כאשר מידע חדש הנוגע לפגיעה יזמין או שינויים מתרחשים במוצרים, כלים, ציוד או מכונות.

יתר על כן, יש לבחון את הערכות הסיכון מעת לעת (על פי רמת הסכנה הכרוכה בכך) על מנת להבטיח שהן יישארו תקפות ומעודכנות. פעולה זו עוזרת לחברות לנהל סיכונים בצורה יזומה ויעילה יותר.

כיצד נוכל להסתכן בהפחתה?

הפחתת סיכונים היא תהליך הפחתת הסיכונים על ידי הפחתת השפעתם וסבירותם. זהו מרכיב חיוני בניהול סיכונים, מכיוון שהוא מאפשר לעסקים לזהות ולנצל הזדמנויות שאחרת יישארו מחוץ להישג ידם.

ניתן לבצע הפחתת סיכונים בארבע דרכים עיקריות: הימנעות, קבלה, הפחתה והעברה. יש לבחור כל אסטרטגיה בהתאם להקשר וכיצד הסיכון ישפיע על העסק.

המפתח להפחתת סיכונים מוצלחים הוא חיבור פעילויות להפחתת סיכונים למחלקות, המשאבים והאנשים הנלווים אליו. פעולה זו תאפשר לך לזהות היכן הפקדים שלך נכשלים ואיפה הם מתפקדים היטב – נותנים לך הזדמנות לבצע שיפורים או שינויים.

ניהול סיכונים לא אמור להיות פעילות חד פעמית; זה חייב להיות אחד מתמשך וחוזר. הערכה מתמדת של הסיכונים תאפשר לך להתאים ולשפר את התוכנית שלך ככל שהעסק שלך מתרחב, כמו גם לזהות אילו איומים מהווים את האיום הגדול ביותר וכיצד הכי טוב לנהל אותם.

האם סיכון יכול להיות פיקוח?

ניטור סיכונים הוא תהליך של תיקון קבוע של הסיכונים במטריקס הסיכון שלך או במסמכי תכנון אחרים כדי לשקף שינויים בסביבה העסקית. זה יכול לכלול מתחרים חדשים שנכנסים לשוק או לשינויים בתקנות הממשלה.

לאחר שזיהיתם והערכו סיכונים, עליכם להחליט את הדרך היעילה ביותר להקל על כל אחד מהם. זה כרוך בבחירת פקדים ואמצעי נגד מתאימים וכן במעקב אחר יעילותם לאורך זמן.

מסגרת לניהול סיכונים מוצלחת צריכה לשלב גם מבנה לבדיקת סיכונים, המעריך ומתעד את היעילות של תוכנית הבקרה בהתמודדות עם סכנות מזוהות.

תהליך זה חיוני, שכן עסקים כל הזמן מתפתחים ומשנים את יעדיהם. על ידי קיום מטריצת סיכון עדכנית שלוקחת בחשבון את השינויים הללו, אתה יכול לעזור לך להבטיח לך להישאר על המסלול ולהגיע ליעדים שלך.