אם אתה קורבן של התקפי חרדה, יש כמה אסטרטגיות פשוטות שאתה יכול להשתמש כדי להתמודד איתם. ראשית, למד מה הם וכיצד להתמודד איתם. תרגל אסטרטגיות אלה באופן קבוע כדי לבנות התנגדות להתקפי חרדה. כדי למנוע התקפי חרדה חיוני לשמור על קור רוח. זה חלק מרכזי בהתגברות על התקפות, אז כדאי שתתחיל לעשות את זה היום! להלן כמה מן היעילים ביותר: ‏

ראשית, להבין שרוב התקפי חרדה לא אומר חירום רפואי. בעוד שלגוף ולמוח שלך יש קשר חזק, לנפש יש השפעה משמעותית על הגוף. התקף חרדה עלול לגרום לך להרגיש חלש, אבל זה לא מוריד את לחץ הדם שלך. לכן, חשוב לקבל את כל ברור מהרופא שלך ולחפש מטפל התנהגותי קוגניטיבי אם אתה חווה התקפי חרדה תכופים.

שנית, למד למקד מחדש את תשומת לבך. נסה לדמיין את עצמך כתינוק ולהתמקד בנשימה נשימות ארוכות ועמוקות יותר. אם אינך מסוגל לעשות זאת, נסה להניח את ידך על הבטן ולהרגיש אותה עולה. שלישית, התבונן בגופך בזמן התקפה ונסה להבחין בחלקים שמתהדקים כשאתה לחוץ. אפשר שתשים לב שהידיים והרגליים שלך מהודקות. כך תוכל להימנע מהתקף חרדה.

לבסוף, לבקש עזרה בהקדם האפשרי. בעוד שאסטרטגיות התמודדות לעזרה עצמית כמו מדיטציה או שיחה עם חבר יכולות להיות יעילות, אתה צריך לחפש עזרה רפואית אם תסמיני החרדה שלך יחמירו יותר מאי פעם. אם הסימפטומים שלך כל כך קיצוניים כי אתה בקושי יכול לתפקד, זה חשוב לבקש טיפול רפואי מייד לשלול כל מצב רפואי בסיסי. תרופות ותרופות פנאי עלולות לגרום לחרדה.

איך מתמודדים עם התקפי חרדה? התקפי חרדה מופעלים לעתים קרובות על ידי אירועי חיים טראומטיים ומצבים רפואיים מלחיצים. אין סיבה אחת של חרדה, אבל המצב יכול להיות מובא על ידי אירועי חיים טראומטיים או תרופות מסוימות. רבים מאמינים שהחרדה עוברת במשפחה. עם זאת, ישנם מספר טיפולים העוזרים לך להתמודד עם החרדה ולהחזיר את חייך למסלולם. אתה יכול להשתמש בייעוץ או טיפול כדי לגלות מה מעורר התקפי החרדה שלך. אולי אפילו תוכל להפחית את הסיכון שלך של התקפה על ידי קבלת שאתה בשליטה על החיים שלך.

רוב האנשים חווים לפחות התקף חרדה אחד בחייהם. עם זאת, אנשים הסובלים מהתקפי חרדה תכופים נחשבים לסובלים מהפרעה פסיכיאטרית הנקראת הפרעת פאניקה. מספר הפרעות בדרכי הנשימה עלולות אף הן לתרום למצבך. בנוסף לכך, ייתכן שהרופא יוכל לרשום לך תרופה לטיפול במצבך. אם אתה סובל מחרדה כבר זמן רב, חשוב להתייעץ עם רופא שיכול לרשום תרופה יעילה.

רשתות תמיכה חיוניות לחולי חרדה. חברה של חבר קרוב, קול מרגיע או חברה יכולים לעזור לך להתמודד עם התקף חרדה. אין זה משנה אם אתה חבר קרוב או אדם זר לחלוטין, זכור שחברה שתוכל לבטוח בה יכולה לגרום לך להרגיש טוב יותר. עם זאת, אם אתה לא בטוח איך לעזור למישהו עם התקפי חרדה, לבקש מהם עזרה והדרכה. אתה יכול גם להציע לעזור להם למצוא חבר שיכול לתמוך בהם עם הטיפול.

התקפי חרדה מופעלים על ־ ידי התנהגות כרונית וחששנית. עם זאת, אם תלמד לשלוט בתסמינים שלך, יהיה לך הרבה יותר סיכוי להיפטר מהם. במהלך ההתקפה, נסה לא לחשוב על פחדיך על ־ ידי כך שתבדוק את הטלפון שלך. אתה יכול גם להשתמש בטלפון הסלולרי שלך במהלך התקף חרדה כדי להימנע מלהיות לבד או לתת למישהו אחר לדעת שיש לך התקף חרדה. אתה יכול אפילו למצוא את זה מועיל לבדוק את הדופק שלך.

כאשר מתקפת חרדה מתחילה, היא בדרך כלל מתרחשת בפתאומיות ומגיעה לשיאה בתוך 10 דקות. הם עלולים להתרחש מספר פעמים ברצף, והתסמינים של כל אחד מהם עשויים להימשך לאורך היום. אנשים הסובלים מהתקפי חרדה חשים בדרך כלל מותשים או עייפים לאחר מכן. בנוסף לכך, הם עלולים להימנע ממצבים מסוימים. לעתים קרובות, ההשפעות של התקפי חרדה כה חמורות שהן עלולות לגרום לך לחוש ברע או להתעלף. אם אתה נתקף כל הזמן בהתקפי חרדה, כדאי שתבקש עזרה מקצועית.