כיצד ייעוץ לעסק משפחתי יכול להועיל לעסק שלך

האם אתה שוקל ייעוץ לעסק משפחתי? אם כן, תגלה במאמר זה מדוע זה יכול להועיל לעסק שלך. להלן שלושה טיפים לבחירת חברת ייעוץ לעסק משפחתי. 1. להבין את הערכים והאינטרסים של המשפחה שלך

מה עושה ייעוץ לעסק משפחתי?

בין אם אתה חברה בבעלות משפחתית או מחפש להתחיל אחד, יועץ עסקי משפחתי יכול לעזור לך לנווט את המים מסובך של הירושה העסקית. יועץ עסקי משפחתי הוא צד שלישי ניטרלי המספק ייעוץ על הדרך הטובה ביותר לנווט במצב קשה. האינטרסים של המשפחה צריכים להתאים לעצת היועץ, אך בסופו של דבר קבלת ההחלטות נופלת על ההנהגה. היועץ יכול גם לספק תוכנית חינוך לבעלי מניות המסייעת למשפחה לקבל את ההחלטות הנכונות עבור העסק.

אם אתה עסק בבעלות משפחתית, כנראה שעברת את העליות והמורדות של בעלות על עסק משפחתי. לפעמים העסק הוא נטל, ואתה לא יודע אם הדור הבא יהיה מעוניין להצטרף לעסק. בין אם המשפחה היא צוות בעל ואישה או צוות ניהול נפרד, יתכן שאתה נמצא מעל הראש. בין אם העסק הוא מפעל חד הורי או כזה שכולל את שני הילדים, זה יכול להיות קשה לוודא שכל דור יקבל את המגיע לו.

אחד ההיבטים המאתגרים ביותר של עסק משפחתי הוא שהבעלים הם לרוב היחידים שמכירים את הרוטב הסודי. שמירה על הידע המוסדי של עסק משפחתי קרוב לאפוד יכולה להיות מסוכנת. המשפחה עשויה להיות מסרבת לחלוק את הסודות האלה או לא יכול לסמוך על הדור הבא כדי לשמור את זה סודי. זה יכול ליצור מתחים ותוכניות מהפסים. שם נכנס יועץ עסקי משפחתי.

מדוע ייעוץ לעסק משפחתי מועיל לעסק?

בעלי עסקים משפחתיים רבים מתקשים למצוא יועץ לעסקים שלהם. זה משאיר אותם ללא הכשרה רשמית, הסמכה, או דרישות רישוי. יועצים עסקיים משפחתיים אין הכנה חינוכית רשמית או תואר, ולכן הגישה שלהם עשוי להיות שונה לגמרי מאלה של סוגים אחרים של יועצים. היועצים עשויים להיכנס לאחת משתי קטגוריות: אלה המתמחים בייעוץ לעסק משפחתי, ואלה שלא. הקבוצה הראשונה היא סוג ייעוץ מסורתי יותר, הכולל בקשת הפניות מבעלי עסקים אחרים. זה מאפשר לך לשאול שאלות ולהעריך את יכולתם.

הקטגוריה השנייה היא בני משפחה. לבני משפחה יש ערכים ואינטרסים שונים. התייעצות איתם יכולה לעזור להם לזהות ולפתור קונפליקטים. באופן דומה, מבנים משפחתיים צריכים להיות תואמים לגישת היועץ. עזרה של צד שלישי ניטרלי בעסק המשפחתי היא רעיון טוב, מכיוון שהדבר מפחית את הסיכון לקונפליקט ולפגוע ברגשות. בנוסף, היועץ יכול לעזור לך לבנות משפחה חזקה יותר על ידי הדגשת נקודות החוזק והאתגרים של כל בני המשפחה.

אחת מנקודות ההטיה העיקריות לעסק משפחתי היא הירושה. זה דורש תכנון זהיר וביצוע יסודי. אגון זהנדר שותף עם בעלי עניין מרכזיים לפיתוח תוכנית ירושה ידידותית למשפחה. משמעות הדבר היא הגדרת תפקידים ואחריות, ולהבטיח כי העסק יש יישור בין ערכי המשפחה ותוכניות הירושה שלהם. עם זאת, ייעוץ לעסק משפחתי יכול לעזור למשפחות להתכונן לעושר חדש ולהבהיר הזדמנויות יציאה.

מה אתה יכול ללמוד בייעוץ לעסק משפחתי?

בין אם אתה שוקל קריירה בייעוץ לעסק משפחתי ובין אם מעולם לא שקלת זאת, אפשרות קריירה זו עשויה להיות בכושר מצוין. ייעוץ לעסק משפחתי מציע הזדמנות ללמוד כיצד להתמודד עם מגוון רחב של דינמיקה משפחתית. אתה תעבוד עם חברים מכל הדורות והמינים, כמו גם מספר נושאים המשפיעים על העסק. כיועץ, אתה תהיה צפוי לשמור על נייטרליות ולכבד את המשאלות ואת החששות של בני המשפחה ואת העסק.

בנוסף להתמקדות בדינמיקה המשפחתית, גישת ייעוץ תתייחס גם לממשל, תכנון ירושה וניהול. מבנים חכמים מביאים לתוצאות משופרות. בסופו של דבר, זה יחזק את היכולת של המשפחה לענות על הצרכים הבסיסיים. תהליך הייעוץ יעסוק גם במספר נושאים ויספק מסגרת למשפחה לקבל את ההחלטות הנכונות. כיועץ, תלמד גם כיצד לתקשר ביעילות עם בעלי עניין מרכזיים ולשפר את התקשורת והתהליכים.

עסקים משפחתיים מייצגים יותר מ -60% מהכלכלה האמריקאית, ורבים מהעסקים הללו קיימים כבר כמה דורות. עם זאת, רבים מהם נכשלו בגלל היעדר פסיכולוג עסקי. אנשים אלה יוכלו להפחית את המתח ואת הסכסוך בין בני המשפחה וליצור מורשת מתמשכת עבור העסק. בנוסף לשיפור ההרמוניה המשפחתית, יועצים אלה יסייעו גם בתכנון ירושה ובניהול עושר.

לפרטים נוספים על ייעוץ לעסק משפחתי, הקליקו על הקישור: https://www.m-ziv.co.il/%D7%A2%D7%A1%D7%A7-%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%97%D7%AA%D7%99/