מכרזים מקוונים, דרך חדשה יחסית של מכרזים מקוונים, צומחות בפופולריות. התהליך הבסיסי של מכרזים מקוונים מתחיל בכך שהספק נשלח תיאור מוצר (פריט פיזי או שירות). הספקים ילמדו את המפרטים לאורך זמן (בערך תקופה חודשית). כל הספקים מבקרים באתר המיועד למוצריהם ואז מציעים מחירים. כל ספק מעריך את מיקומו במחיר ויכול להפחית את המחיר להיות הנמוך ביותר. תהליך זה מסתיים בכך שהספק מציע מחיר. אף אחד אחר לא מציע מחיר טוב יותר. שלב זה של ההצעות יכול לארוך כמה שעות או פחות.

מכרזים מקוונים: יתרונות וחסרונות

מכרזים מקוונים הם מהירים ואובייקטיביים. הסיבה לכך היא שמקבלי ההחלטות אין השפעה על התוצאה. למקבלי ההחלטות של הארגון אין שליטה ביכולת להחליט על מכרז באינטרנט. כוח זה מועבר לתהליך בפועל. כדי לנצח, המכירה הפומבית מפעילה לחץ פסיכולוגי אינטנסיבי על הספק כדי להוריד את מחירם. אם קטע הרכש מורכב (ראה להלן), המכירה הפומבית המקוונת אינה מצליחה לתאר נכון את מודל ההחלטה. לאחר מכן ניתן לבחור את הספק בצורה שגויה או על סמך תוצאות מכרזים מקוונים. זה גורם לחוסר שביעות רצון וחוסר אמון חזקים מצד הספקים.

מה התקופות הטובות ביותר להגיש מכרזים מקוונים?

מכרזים מקוונים תתקיים אם תתקיים מכרזים מקוונים. אם על ארגון למכרז במובן הרשמי, כמו בשירות ציבורי, מכרז מקוון מציע יתרונות רבים. במגזר הציבורי, החסרונות של מכרזים מקוונים אינם רלוונטיים.

קטעי רכש הם יחסית פשוטים או בעלי ערך נמוך. הכל תלוי בארגון.

מהם היתרונות של מכרזים מקוונים?

מכרזים מקוונים אינם בחירה טובה בקטעים מורכבים וגדולים. קשה להשוות בין הצעות של ספקים שונים ולמצוא את הפיתרון הטוב ביותר. אלה הנושאים המורכבים ביותר שאינם מכרזים מקוונים אינם יכולים להתייחס אליהם. אופטימיזציה של בטחול עשויה להיות מתאימה יותר במקרים כאלה. מכרזים מקוונים, MINET היא דוגמא לחברה המשתמשת באופטימיזציה בגידול בקטעים מורכבים של רכש ומכרזים מקוונים מקוונות פשוטות.